مشاور رسانه ای چیست؟

دنیای امروز، دنیای رسانه ای شده است. نه تنها سازمان های رسانه ای، بلکه سازمان های غیر رسانه ای نیز در دنیای ارتباطات رسانه ای غوطه ور هستند و چنانچه بدون فکر و مشاوره های تخصصی در این حوزه گام بردارند ممکن است نتایج جبران ناپذیری را به بار آورند.

مشاور رسانه ای فرد یا شرکتی است که سازمان ها (رسانه ای و غیر رسانه ای) را کمک می کند تا در دنیای رسانه ای امروز بهترین نتیجه را کسب کنند. اما این تعریف کمی کلی است و برای فهم بهتر وظایف مشاور رسانه ای، بهتر است به نکات زیر توجه فرمایید:

  1. مشاور رسانه ای فردی است که می تواند به سازمان کمک کند بهترین استراتژی های رسانه ای را جهت بهبود عملکرد (از لحاظ برند، بازاریابی و …) خود طراحی کند.
  2. مشاور رسانه ای فردی است که می تواند به سازمان در جهت جذب مخاطب کمک کند و ریزبنیادی های مهم این هدف را به خوبی می شناسد.
  3. در عرصه رسانه های اجتماعی، مشاور رسانه ای به سازمان کمک می کند تا به بهترین شکل کمپین های رسانه ای و تبلیغاتی را تشکیل دهند.
  4. مشاور رسانه ای به سازمان های غیر رسانه ای کمک می کند تا به بهترین شکل خود را با دنیای رسانه ای ادغام کند و حتی کسب و کارهای رسانه ای خود را راه اندازی کند.
  5. مشاور رسانه ای فردی است که مطالعات و تحقیقات کافی در حوزه های کسب و کار، جامعه شناسی رسانه و علوم ارتباطات داشته است و از نتایج درخشانی در کارنامه علمی خود برخوردار است.
  6. مشاور رسانه ای سازمان و کارمند رسانه ای را به خوبی می شناسد و با ویژگی های آنان آشنا است. لذا به خوبی می تواند به سازمان های رسانه ای در حهت دستیابی به اهداف خود یاری رساند.
  7. مشاور رسانه ای اهل علم و تحقیق است و برای بررسی مسئله، به خوبی یافته های جدید علمی را رصد می کند و سپس به تدوین راهکارها می پردازد.

با توجه به نظر شخصی بنده، یکی از بهترین رشته هایی که مشاور رسانه ای تربیت می کند رشته مدیریت رسانه می باشد چرا که دروس این دوره طوری طراحی گردیده است که نگاه چندبُعدی را در دانشجویان تقویت می کند. همچنین ترکیب منحصر به فرد اقتصاد، کسب و کار، ارتباطات و جامعه شناسی به معنای واقعی در درون این رشته وجود دارد و شخصا، رشته دیگری را با این ویژگی ندیده ام.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*