مبانی کلی ارتباط جمعی: نقطه شروع؟ (کنکور ارشد و دکتری)

در کنکور ارشد علوم ارتباطات و مدیریت رسانه، و حتی در کنکور دکتری، یکی از دروسی که نقش بسزایی در موفقیت داوطلبان دارد، درس مبانی کلی ارتباط جمعی است. به طور کلی، این درس به بررسی نظریه های رسانه های جمعی می پردازد؛ درسی بسیار شیرین، مفهومی و از سویی دیگر بسیار گسترده. برخلاف شیرینی های زیادی که در این درس وجود دارد، این درس به یکی از وحشت های داوطلبان کنکوری تبدیل شده است. به طوری که به معنای واقعی نمی دانند باید چه کار کنند؟ این سختی و گستردگی تا جایی پیش رفته است که اکثر رتبه های برتر،‌تنها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در این درس کسب کرده اند.

در سایت های گوناگون و وبلاگ های مختلف،‌ منابع زیادی برای این درس معرفی شده است که مطالعه دقیق همه آن ها به نظرم بیش از یکسال زمان نیاز دارد. نکته بسیار ظریفی که در فهم این درس وجود دارد، آن است که نکات این درس بر خلاف بسیاری از دروس کنکوری دیگر کاملا مفهومی است و چنانچه سوالی کمی پیچیده شود، به احتمال زیاد داوطلب به دردسر بزرگی خواهد افتاد.

ظرایف بسیار زیاد و از سویی دیگر نبود هیچ گونه راهنمای جامعی، باعث شد تا کانال تلگرامی در این رابطه راه اندازی کنم.

هدف این کانال بررسی مستمر، جامع و دقیق نظریه های رسانه است و به داوطلبان کنکور ارشد و دکتری کمک خواهد کرد تا به هیچ عنوان دیگر در این درس سردرگم نباشند.

مدیریت کانال: افشین امیدی (رتبه یک کنکور ارشد و دانشجوی دانشگاه تهران)

برای پیوستن به این کانال،‌ اینجا کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*